10 soorten onderwerpregels die uw e-mail open rate zullen verhogen

Bijgewerkt: mrt 25




















We kennen het gevoel van een volle inbox. Naarmate deze overloopt, verwijderen we heel snel onbelangrijke e-mails . Als bedrijf wil men dit zo veel mogelijk vermijden. U wilt dat veel subscribers uw e-mails openen, maar ook lezen. De aandacht van de lezer is van groot belang.


Om duidelijk te zijn, e-mail marketing is nog steeds één van de beste manieren om klanten direct aan te spreken. Maar u moet onthouden dat alle bedrijven via e-mail proberen te communiceren. U bent één van de velen, dus als bedrijf heeft u maar 1 kans om de aandacht te eisen. Daarbij is een unieke onderwerpregel van groot belang.


De formule voor een sterke onderwerpregel is:

Nummer of vraag + Adjectief + sleutelwoorden + belofte

Een voorbeeld: Hoe u geweldige slippers kiest die uw een droombaan bezorgen.


DO’s

· Let op de lengte van de regel. Hou het kort en vriendelijk zodat het past op elk scherm.

· Verander en pas aan. Experimenteer en probeer nieuwe dingen uit.

· Gebruik emojis, ze zorgen voor een hogere opening rate.

· Ga het effect na. Analyseer altijd hoe uw mail presteert. Op deze manier weet u wat wel en niet werkt.


DONT’S

· Schrijf niet in hoofdletters, NOOIT. Het werkt juist averechts. U creëert een verkeerde dringendheid, waardoor uw ontvangers de mail sneller gaan deleten.

· Vermijd valse beloftes. Gebruik geen slimme onderwerpen als u ze niet kunt waarmaken.

· Gebruik niet te veel interpunctie, één vraagteken zal uw doel dienen.



Deze basisformules zullen niet altijd werken. Dat is de reden dat wij 10 soorten onderwerpregels hebben verzameld, die zeker en vast de aandacht van uw lezers zullen trekken.


#1 The reminder

Tijd is geld, gebruik daarom urgentie bij het opstellen van uw mails. Soms moet u uw klanten bewust maken van FOMO (Fear Of Missing Out). Consumenten willen niets missen en willen mee zijn met alles. Geef ze een gevoel van schaarste. Een voorbeeld hiervan is: Laatste kans voor korting op onze collectie.


#2 The funny one

Een glimlach geeft meer garantie op doorklikken. Wees luchtig met uw content en wees niet bang om grappen te maken over uzelf of het bedrijf. Het gebruik van humor geeft uw imago meer persoonlijkheid en vertrouwen.


#3 The command

Sommige mensen houden ervan om te horen wat ze moeten doen. Ontdek wat uw lezers interessant vinden en gebruik een bevel dat uw lezers dwingt om verder te klikken. Zoals ‘Eet dit vandaag en krijg een six pack’. Sir yes, sir!


#4 The beneficial one

‘ Waarom zou ik op uw mail klikken en niet verwijderen?’ Dit is de vraag die u altijd in het achterhoofd moet hebben. Met veel e-mails die wachten om gelezen te worden, hoe kan u opvallen? Door uw lezers een soort van waarde te bieden aan de hand van content. Zoek een onderwerp dat een voordeel biedt. Een voorbeeld hiervan: ‘De beste getaway na een breakup.’


#5 The teaser

U heeft maar enkele woorden om een goede indruk te maken. De beste strategie is om uw lezers te teasen. U wilt ze laten weten dat er iets groots aan het wachten is als ze doorklikken.


#6 The ego

Er zijn een paar zaken dat mensen graag horen, zoals een compliment. Een simpel compliment kan een lezer naar uw e-mail lokken. Flateren is een belangrijke techniek in de marketing. Door uw subscribers een speciaal en uniek gevoel te geven, verhoogt u de kansen op meer geopende mails.


#7 The personal one

De naam van een lezer is heel belangrijk voor de lezer. Wanneer u de lezer aanspreekt op een persoonlijk level, gaat u zeker verder naar het volgende level. Verzamel en gebruik persoonlijke informatie in uw mails. ‘Sofie, deze roze pantoffels zijn perfect voor jou.’


#8 The emotional one

Heeft u ooit iemand gezien die nee tegen puppy’s kan zeggen? Probeer dus de zachte plek bij uw doelgroep te vinden. Uw open rate gaat hoger liggen als u de lezers een warm en zacht gevoel geeft.


#9 The reverse psychology

‘Open deze mail niet als u niet into snacks bent’, klinkt deze mail niet heel verlokkend en opvallend? De woorden ‘niet doen’ of ‘uw mag dat niet’ lokken vaak het tegengestelde uit. Gebruik omgekeerde psychologie voor uw eigen voordeel en toon een verleidelijke zin die de lezer zal beïnvloeden om het tegengestelde te doen van wat u vraagt.


#10 FOMO

The Fear Of Missing Out is echt en belangrijk bij marketing. Creëer een onderwerpregel dat de nieuwsgierigheid opwekt. Zodat de lezer de behoefte voelt om erachter te willen komen wat ze missen!


De volgende keer als u een mail schrijft, denk dan zeker aan deze tips. Wij zijn ervan overtuigd dat enkele veranderingen al een grote impact kunnen hebben. De onderwerpregel is wat de lezer het eerste ziet en waar hij direct een oordeel over maakt. Het onderwerp trekt de aandacht van de lezer dus wees zeker niet nalatig en snel hierbij.


Als u toch nog extra hulp nodig heeft, contacteer ons gerust voor een vrijblijvend gesprek. Wij helpen u graag verder.



5 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

ONLINENOW

OnlineNow

Antwerpseweg 1A 2440 Geel

BE0629641945

0468/295485

hello@onlinenow.be

DIENSTEN

Social Media Management

Social Media Advertising

Social Media Platform

Content Creating

Webdesign

Mailautomation

Google Ads

Wix-Expert

© 2019 ONLINENOW

Made with ❣️ by ONLINENOW